6 Eylül 2013 Cuma

Pembe Kalpler

Kayınvalide görümce derken tabi arada kendim içinde birşeyler yapmalıyım dimi ;)
Kumaş, dikiş aşkımın başladığı dönemden kalma.Bir hevesle kumaşlara saldırıp birazcık birikim yaptıktan sonra artık kullanmalıyım diye düşündüm.Kullanayım ki yeni kumaşlar almaya hakkım olsun :)

Kumşımızın maliyeti:1,5 tl
Üzerindeki kalpler ve bel kısmında kullandığım biye:0 tl ;)

[neden 0 olduğunu merak edecek
olursanız,sağolsun kumaşçı amcamız sağolsun.Her nekadar inatçı bir amca olsada hakkını yememek lazım zaman zaman kumaşları ücretsiz veriyor.Bu kumaşıda bazı yerleri hatalı olduğu için 'al senin olsun 'dedi ;)Tabi arada sağlam kumaşta verse dahada mutlu oluruz ama olsun.Bende bu kumaşın sağlam kısımlarını bu şekilde değerlendirdim] 

Artık eteğimizi incelemeye başlayalım
İlk aşama normal bir etek dikimi.Burada kayın valideme diktiğim eteğin kalıbını kullandım.Kendi ölçülerime göre kalıp üzerinde değişiklikler yaparak aynı dikim aşamalarını izledim.Aşağıda gördünüz yine spor dikişim.

 Bu kısımda ise ikiye katlayarak diktiğim etek ucu.


Aşağıda gördüğünüz de cep kalıbım.Kendime göre kafamdan uydurduğum rastgele bir kalıp.Yine kumaşımız üzerine yerleştirip önce kaba taslak kenarlarından pay vererek kestim.Ardından kesik attığım kıvrılmış olan kısmı sola katlayarak bir üçgen elde ettim.Bu kısmı da sabunumuzla çizip izimizi belli ediyoruz.


 Daha sonrada önce çapraz daha sonra kenar dikişlerimizi çekip eteğimize dikiyoruz.


Ceplerimiz hazırrr:) 


 Gelelim eteğimizin bel kısmına Alaaddin amcamızın gönlünden kopan hatalı kumaşımızdan kurtardığımız biyemize ;)[çok uzun bir cümle oldu,neyse arada olur böyle]
Biyemizi verev olarak kesip kenarlarını birazcık içe katlayarak ütüledim.Hatta biraz fazla kesmişim enini daralttım.


Önce eteğimizin yüzü ile biyemizin yüzü birbirine bakacak şekilde dikişimizi çekiyoruz ardından içe katlayıp aşagıdaki gibi teğelledikten sonra 


burada gördüğünüz gibi dikişimizi çekiyoruz. 


veeee eteğimizin kemer kısmı bitti.
Bitti ama ben yine spor dikiş kullandığım için biyemize paralel bir dikiş daha çektim.


Biter mi dikiş tabiki hayır düz bir etek olduğu için biraz renk katmak istedim.Bel kısmındaki biyemize uygun olarak rastgele kestiğim [siz kalıp kullanarak tabiki daha muntazam ve eşit kalpler elde edebilirsiniz]


kalplerimi aplike yaptım.



Eteğimiz bitti güle güle giydim bile ^_^


Birde önden görelim eteğimizi...


Fermuarımızı da gösterip by by diyelim




6 yorum:

  1. Güle güle giymişsin bile :) Rengi çok tatlıymış.

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık, güzel günlerde giyilsin:). Kumaşlar birikmişken değerlendirmek lazım aslında, çok iyi olmuş, Alladdin Amca'nın gönlünden kopan parça da güzelmiş, minicik çiçekli şeyleri çok severim:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Teşşekkür ederim handan ablacım.aynenkumaşları bitirmem lazımki hem yeni hemde daha kaliteli kumaşlar alayım ^_^

    YanıtlaSil
  4. Kumaş bitirme sıkıntısı şu sıralar bende de var.İnşallah bitirebiliriz :)Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kışa da giriyoruz yavaş yavaş.sanırım onunda etkisi var^_^inşallah bitiririz biran önce.

      Sil

TEŞEKKÜRLER